A.S. A.S.
224
BLOG

Polska weszła do Unii i Polakom wydaje się, że już są za granicą

A.S. A.S. Rozmaitości Obserwuj notkę 0

Przed dłuższym wyjazdem za granicę umówiłam się z kuzynką na ostatnie przedwyjazdowe plotki. W tle rodzinnej dyskusji  o sensie wyjazdów zagranicę po to, by poznawać inne kultury, pracować, wymieniać doświadczenia, analizowałyśmy mentalność Polaków, którzy gorliwie zostają w Polsce i celebrują życie według schematu. Moja kuzynka pięknie ujęła w słowa wnioski z dyskusji: "Po wejściu do UE Polakom wydaje się, że już żyjemy za granicą."

Nie wiem czy bardziej śmieszy mnie to, czy budzi przerażenie, ale na pewno oddaje moją opinię o ludziach, którzy nie sprawdzają jak jest w innej części świata, a komentują głośno wszystko co dzieje się w Polsce. W tramwajach pojawiły się cytaty L. Hirszfelda, m.in "W ojczyźnie ma się przeszłość i przyszłość." Zgadzam się z tym w 100%. Zadam pytanie: jaką przyszłość oferuje mi Polska jako moja ojczyzna. O przeszłość nie pytam, bo i tak już jej zmienić nie można.

Chciałabym aby rozpoczęła się debata na temat tego, czym jest poczucie patriotyzmu, i jak ma rozumieć pojęcie "ojczyzna" współczesny młody Polak. 

Czy wyjeżdżając za granicę w celach wymiany doświadczeń i poznawania innych kultur przestaję być patriotą?

Czy to zależy od tego jak długo tam zostanę i ile zarobię?

Czy zdradzam ojczyznę pracując uczciwie w innym kraju za pieniądze pozwalające mi żyć wygodnie?

A.S.
O mnie A.S.

Interesuje mnie zachowanie ludzi z perspektywy nauk społecznych - w szczególności: socjologii.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości